בריכה היא כבר לא משהו שאפשר למצוא רק בבתים של אנשים עם הרבה מאוד כסף. היום, רבים, בוחרים להתקין בריכה בבית מכל מיני טעמים. בין אם כדי לתת מקום לפעילות משותפת עם הילדים, בני המשפחה והחברים ובין אם המטרה של הבריכה הביתית, היא כדי למלא פונקציה בתחום של קיום אורח חיים ספורטיבי. כך או אחרת, אם אתם בוחרים לבנות בריכה, הרי שכדאי לבנות אותה באופן כזה שיאפשר לכם לחמם את המים בבריכה. הרי אם אתם כבר משקיעים כסף בהקמה של בריכה, אין סיבה לא ללכת עד הסוף ולדאוג לכך שיהיה כיף להיכנס אליה בכל ימות השנה.

מה צריך לדעת על איטום לבריכה

חומרי איטום לבריכה נוצרו כדי לתת מענה במספר מישורים:

  1. כדי למנוע חילחול של המים וייבוש של הבריכה: אם לא נעשה את הפעולות הדרושות לכך, המים לא ישארו בתוך הבריכה, אלא יחלחלו לקרקע ויובילו לייבוש הבריכה.
  2. על מנת להגן על התשתיות: הבריכה לא עומדת לבדה. מסביב יש ריצוף או דק עשוי עץ, הרבה פעמים היא ממוקמת באמצע חצר גדולה או בנקודה בה אנחנו בוחרים לשתול כמה עצים ולהקים גופי תאורה. טפטוף של המים מתוך הבריכה, עלול לחבל בתשתיות מסביב למקווה המים.
  3. למנוע מצמחיה להתפתח: בריכה ביתית לא צריכה להפוך לביצה. כדי למנוע התפתחות של צמחים בתוך הבריכה, יש להתקין חומרי איטום לבריכה.
  4. על מנת לשמור על חום המים: אם אתם בוחרים לחמם את המים, לאור ההמלצה, הרי שבעיות באיטום ימנעו מכל משאבת חום לבריכה לעשות את העבודה שלה כמו שצריך.

באילו חומרים ניעזר כדי לאטום את הבריכה

חומרי איטום שונים נוצרו כדי לתת מענה בשורה של מקרים אחרים זה מזה. בגדול, בשלב הראשון, ניצור שכבת הגנה על הבטון, המשמש בתור הבסיס לבריכה. אנחנו רוצים למנוע שחיקה של הבטון על ידי המים, לכן נצפה את הבטון בשכבה של חומרי איטום איכותיים ומגוונים כדי לכסות את הבטון ולשמור עליו מהמים. בהמשך, נטפל באיטום של הבריכה מבחוץ. אם הבריכה בנויה לבנים, למשל, נרצה לעבור על כל הסדקים ולמלא כל חלל אפשרי, בחומר איטום חזק ועמיד לאורך זמן.

כמובן, חשוב לשים לב ולהקפיד על בחירה של מוצרים בליווי של אנשי מקצוע. הרי, אנחנו רוצים לשמור על הרוחצים בבריכה ולא להשתמש בחומרי איטום רעילים לבני אדם.

כמה מילים על חימום בריכה באמצעים מתקדמים

בעולם כולו אנחנו רואים חזרה לשימוש באנרגיה ירוקה. התופעה הזו היא תוצאה של מחקר ופיתוחים טכנולוגיים חדשים. כמו גם, ההכרה בכך שניצול רב מדי של אנרגיה מזהמת, פשוט פוגעת בכדור הארץ. היתרון של התקנת משאבת חום לבריכה המופעלת באמצעות אנרגיה סולארית הוא, כמובן, בחיסכון הכספי, שכן החימום פועל בזכות אנרגיה חינמית הבאה אלינו מהשמש ולא מהמערכות של חברת החשמל הישראלית. בנוסף, תזכו ליהנות מבריכה מחוממת בתדירות גבוהה, בלי שתידרשו להמתין עד שמכשירי החשמל יעשו את עבודתם.

מטבע הדברים, יש פער באיכות של משאבות חום לבריכה, בין חברה אחת לאחרת. משאבת חום איכותית, עם התקנה מדויקת, יכולה לעמוד לרשותכם לאורך שנים.