לחומרי איטום יש שימושים רבים. בגדול, המטרה היא אחת, למנוע שחיקה של קירות, מבנים וגגות, כדי להגן על יושבי הבית ועל התשתיות. מימיו של האדם הקדמון ועד ימינו אנו, המעבר למגורים בבתים, נועד לבודד את האדם ולשמור עליו, מפני איתני הטבע ומזג האוויר. בהמשך, נוספו לנו טכנולוגיות נוספות, המאפשרות לנו להתנהל בעולם בנוחות ובקלות, בכל יום מחדש. אבל, מה שנדמה לנו כמובן מאליו, כמו מערכת החשמל או האינסטלציה, עלול להיפגע בקלות. אם לא נבחר חומרי איטום מצויינים, במטרה להגן עליהם.

באילו נקודות במבנה ניעזר בחומרי איטום נגד רטיבות

בכל מבנה, יש כמה נקודות תורפה, בהן עלולה להצטבר רטיבות המביאה לשחיקה של הקירות, להתפתחות של עובש ולהרס התשתיות. חומרי איטום בדרך כלל נועדו לטפל במקרים הבאים:

  • לאיטום גגות: גשם יורד מהשמיים, את זה כל ילד יודע. אם לא יהיו לנו הכלים למנוע מהמים לחלחל, הרי שהגשם יגיע גם אל דיירי הבית.
  • להגנה מפני רטיבות במרתפים ובחניונים: השמש מייבשת את המים, הרי כולנו יודעים כי שלולית המופיעה בחורף, תיעלם עם בואו של האביב. אבל, חללים סגורים הממוקמים מתחת לפני הקרקע, צוברים לחות. הקור והיעדר השמש, מקשים על הייבוש של החללים הללו, מה שדורש מאיתנו למצוא פתרון כדי לאטום את הקירות מפני הרטיבות.
  • לשמור על הקירות בחללים רטובים: רטיבות יכולה להתפתח גם בחדרי רחצה סגורים,בעוד השימוש במים ממלא את החלל בלחות לעיתים תכופות. גם שם, צריך למצוא פתרונות מתאימים בדוגמת חומרי איטום שונים.

חומר איטום המתאים לכל משטח

לכל חומר איטום יש תרכובת מעט שונה ומטרה קצת אחרת. התרכובות השונות, נועדו לתת מענה עבור כל מקרה ולכל בעיה. היתרון של סיקה במובן הזה הוא שאנחנו מדברים על חומר שיש לו כמה תכונות. ראשית, אנחנו מדברים על חומר שיכול להתאים לכל משטח. אפשר להשתמש בו כדי להגן על עץ, מתכת, ברזל, בטון וכן הלאה. בנוסף, הוא משמש גם בתור חומר הדבקה. יש נקודות בהן אנחנו נרצה למלא חורים, סדקים ונקודות המשמשות בתור נקודות תורפה, בתוך המבנה. בדיוק בשביל זה, יש לנו סיקה. כמובן, במידה ואתם מחפשים מענה נקודתי, תמיד טוב להתייעץ ולהבין איזה חומר יתאים לכם במדויק.

תמיד כדאי לרכוש מוצרים מצויינים מחברה מקצועית

כמו שאתם וודאי רואים, יש הרבה יתרונות לשימוש בחומרים המוקדשים לאיטום. הרי בלעדיהם, דיירי הבית לא יהנו מכל הדברים הטובים שיש לעולם המערבי, המתקדם, להציע. אבל, לא תמיד, כל חומר, יתאים לכל מקרה וכמובן, לצערנו, אפשר לראות בשוק מוצרים מסוכנים וכאלו שלא היינו משתמשים בהם בדירת מגורים, אם הייתם שואלים לדעתנו. כאשר אתם רוכשים מאנשי מקצוע, אתם יכולים להיות בטוחים כי אתם עושים את הדבר הנכון. לא רק שכל המידע מופיע בצורה מסודרת באתר האינטרנט, עצם הרכישה ממי שיש להם את האחריות לקהל הלקוחות, זו בחירה טובה.

אתם לא חייבים לעשות הכל לבד

במידה ואתם רואים איזו בעיה בתשתיות, תמיד אפשר לקרוא לבעלי מקצוע מצויינים, מי שיכולים פשוט, לעשות את העבודה עבורכם. בכל אופן, לא כדאי להתמהמה, שכן רטיבות פשוטה המופיעה היום, עלולה להפוך לבעיה משמעותית מחר ומחרתיים