אחת הבעיות הכי גדולות במבנים היא איטום לקוי או אי ביצוע של איטום בזמן. במצב כזה, פעמים רבות הבתים או הדירות יסבלו ממצבי רטיבות אשר ייצרו עם הזמן עובש שאינו בריא עבורכם. הדרך הנכונה להתמודד עם עובש לאחר רטיבות היא בעזרת איטום ולאחר מכן צביעה. למה שני אלו חייבים להגיע ביחד? איך מתבצע האיטום? האם הצביעה מסירה את העובש? על כל השאלות האלו נענה במאמר הבא.

למה חייבים גם איטום וגם צבע כשיש עובש בקירות?

למעשה, איטום וצבע הם שתי פעולות אשר משלימות אחת את השנייה. אם תבצעו רק צביעה של אזור העובש מבלי לבצע איטום, יכול להיות שבאותו רגע הקיר יראה מאוד יפה ונקי, אך עד מהרה המים ימשיכו להיכנס והעובש והקילופים יגיעו שוב. פעולת האיטום היא שלב מקדים אשר דואג שעבודת הצבע תישאר תקינה לאורך זמן. אם תבצעו רק איטום של הקיר ולא תצבעו אותו, הרי שתישארו עם העובש שאינו בריא לכם, כי אין סיכוי שהוא ייעלם מעצמו.

איך מתבצע איטום?

כל איטום של דירה מתחיל קודם באיתור המקומות שבהם יש נזילות, כניסה של מים או כניסת לחות. הנזילות או המים לא תמיד יהיו בדיוק במקום בו נמצא העובש בקיר. לפעמים תזדקקו לשירותי איתור ולפעמים העובש יגיע ממוקד ברור כמו חריצים באזור הגג או החלונות.

לאחר ביצוע האיתור, יתאים איש האיטום את חומר האיטום הנכון ביותר למקומות השונים. לכל אזור יש חומרי איטום ברמה הכי גבוהה שקיימת היום בשוק הישראלי, שנכונים לו וגם מספר שיטות עבודה. אם המים מגיעים אל הקירות מהגג, הרי שתזדקקו לאיטום באמצעות, זפת, יריעות ביטומניות או חומרי פולימר חזקים. אם מדובר בחריצים בקירות, יש כיום שלל חומרי פולימר חזקים במיוחד ומותאמים.

איך מבצעים את שלב הצביעה?

לאחר שסיימתם עם האיטום, אתם תגיעו לשלב הצביעה. רבים חושבים שמיד מתחילים בצביעה והעובש יורד, אך לא כך הדבר. יש מספר פעולות שהצבעי יבצע לפני הנחת הצבע. כשאתם מחפשים מחיר של צביעת דירות להסרת עובש, קחו בחשבון שהעלות תכלול גם ניקוי של העובד, תיקון הקיר וצביעה בצע מיוחד שנוגד עובש.

שלבים בצביעת קיר שיש בו עובש

הדבר הראשון שיבצע הצבעי הוא ניקוי וחיטוי של אזור העובש. נהוג לשפשף את האזור עם אקונומיקה אשר מסירה את החיידקים ואת מראה הנקודות השחורות. לאחר מכן, הוא ייקח ידית שפכטל ואת כל האזורים שיש בהם קילופים הוא יסיר ובמקומם ישים חומר מילוי לקירות הנקרא גם קלסימו. בסיום הנחת חומר המילוי והחלקה שלו, ימתין הצבעי לייבוש מלא ורק לאחר מכן יעבור לשלב הצביעה.

צביעה של קירות אשר סבלו מעובש מחייבת צביעה באמצעות צבע נוגד עובש אשר יבטיח תוצאה טובה ואי חזרה של העובש. כמובן שאם לא דילגתם על שלב האיטום, הרי שלאחר צבע מהסוג הזה, אין סיכוי שהעובש יחזור לאזור.

כמו שאתם מבינים, לא מדובר בצביעה רגילה של קירות, יש פה תהליך עם מספר שלבים חשובים. ולכן צביעה כזו של קירות תהיה במחיר שונה מצביעה רגילה. כמה עולה לצבוע דירה כולל תיקונים? המחירים ינועו בין 600-800 לקיר בודד והעלות תהיה תלויה בכמות התיקונים שיש לבצע וכמה אזור העובש נרחב.

לסיכום, כשיש עובש בקירות הבית, יש להזמין קודם איטום ולאחר מכן צביעה וכך לקבל עבודה יסודית ומקצועית שתשמור על הקיר ללא עובש לאורך זמן. בחרו עיר והזמינו צבעי מהיום להיום שיסיר את העובש ויצבע את הקיר באופן מקצועי.