שיפוץ חדר אמבטיה לאחר רטיבות בקירות

רטיבות בקירות האמבטיה היא דבר נפוץ מאוד, במיוחד בחדרי מקלחת שאין בהם חלון או שהחלון קטן מידי ותחלופת האוויר נמוכה, כאשר יש אזורים בין אריחי המקלחת שלא אטומים באמצעות רובה או כשיש נזילה מהצנרת. הבעיות העיקריות כשיש רטיבות הן העובש והפטריות שנוצרות יחד עם הקירות המתקלפים. אלו שני מצבים המחייבים אותנו לבצע שיפוץ בחדר האמבטיה. במאמר הבא נסביר איך מבצעים שיפוץ בחדרים רטובים.

שלב מספר 1 – הערכת הנזק

לפני שמבצעים שיפוץ כל האמבטיה, תחילה יש להבין מהו הנזק שנגרם מהרטיבות ומאיפה היא מגיעה? לפעמים מדובר בעובש המגיע מחוסר אוורור ולפעמים מדובר ברטיבות הנובעת מנזילה. הדבר החשוב ביותר לעשות לפני ביצוע השיפוץ הוא להביא מאתר נזילות מקצועי שיוודא שאין במקום כלשהו בצנרת צינור דולף. במידה ויש כזה, כדאי לפני השיפוץ לבצע תיקון ואיטום על ידי חומרי איטום לאמבטיה ורק לאחר מכן להתחיל בשיפוץ.

את האיתור של הנזילה בדרך כלל יבצע איש האיתור באמצעות מצלמה תרמית שיודעת לזהות באמצעות חיישנים מים חמים שעוברים בתוך הקירות, במקומות שבהם הצנרת אינה עוברת. כך למעשה ניתן לאתר נזילה מבלי לעשות נזק לרצפות ולקרמיקה. עם זאת, חשוב לדעת כי יש פעמים שלא תהיה ברירה וקבלן האיתור והאיטום יהיה חייב להרים את המרצפות ואז כמובן שתצטרכו לקחת זאת בחשבון כחלק מהשיפוץ.

שלב 2 – ביצוע האיטום

ביצוע איטום הוא שלב קריטי, כשעושים שיפוץ חדרי אמבטיה קטנים וגדולים. זה החלק שיוודא שאתם לא עושים את השיפוץ לשווא. יש מספר סוגי איטום המתבצעים במקלחות:

  • איטום באמצעות רובה – זהו מצב שיש בין המרצפות חריצים פתוחים שאליהם נכנסים המים של המקלחת והם אלו שגורמים לרטיבות. איטום באמצעות רובה תפתור את הבעיה.
  • איטום מתחת לריצוף – זהו איטום שמבצעים לאחר שמזהים נזילה בצנרת, מקנים אותה וכעת יש לאטום את החלק שמתחת לרצפות לפני שעושים ריצוף מחודש.
  • איטום קירות – יש בתים שבהם הצנרת עוברת דרך הקירות ואז יש לבצע את האיטום גם באזור הקירות.

שלב 3 – הסרת קירות מתקלפים וניקוי העובש

כשעושים שיפוץ חדר אמבטיה קומפלט כולל הכל, יש לבצע תחילה הסרה של כל הקירות המתקלפים וניקוי של אזורי העובש באמצעות אקונומיקה או חומר חיטוי אחר. זהו שלב קריטי בשיפוץ של חדר אמבטיה. אם המקלחת בעלת חיפוי קרמיקה ויש רטיבות, סביר להניח שקבלן השיפוץ יצטרך להסיר אותם, לתקן את הקיר ולבצע חיפוי מחודש.

כאשר לא מדובר ברטיבות הנובעת מנזילה ואזורים אלו יבשים, הקבלן יתמקד בקירות שנמצאים מעל לחיפוי. הוא יקלף אותם באמצעות כלי השפכטל וכך יסיר אץ כל האזורים הפגומים. בכל מקרה, בשני המקרים, כדאי לקבל הצעת מחיר ולוודא את עלות כתב הכמויות לפני תחילת העבודה.

שלב רביעי – שפכטל וצבע

השלב האחרון הוא השלב הקוסמטי שבו למעשה מתקנים את הנראות החיצונית של הקיר. קבלן השיפוץ יאטום עם חומר אטימה את האזורים הפגומים בקיר, לאחר מכן ילטש אותם ובסיום, אחרי שכל החומרים יתייבשו, הוא יניח על הכל צבע נגד עובש.

חשוב להבין, מדובר בשיפוץ שעשוי להיות נרחב ולעלות לכם לא מעט כסף, תמיד כדאי למצוא קבלן מקצועי אשר מציע חבילת שיפוץ אמבטיה במחיר שאסור לפספס. בדרך הזו תוכלו לשפץ את האמבטיה במחיר משתלם ועם תוצאה איכותית.