איטום חדרים רטובים הוא עניין קריטי בכל פרויקט בנייה או שיפוץ הנוגע לחללים הבאים במגע עם מים – מקלחת, שירותים, חדר כביסה וכדומה. איטום זה נועד למנוע נזק מתמשך לתשתיות ובנוסף יש לו חשיבות בשמירה על בריאות הדיירים. במאמר הבא נסביר איך אוטמים חדרים רטובים בדרך הנכונה.

איטום מתחיל בניקיון

בעיקרון, חשוב לדעת כי איטום חדרים רטובים או פרויקט מקצועי אשר במקרים רבים דורש הכוונה וייעוץ, או אפילו ביצוע בפועל, של איש מקצוע בתחום. במילים פשוטות, המצב הכי טוב הוא כאשר ניתן לקרוא לאיש איטום על מנת שיוודא שהפרויקט אכן מתנהל כראוי וללא חורים.
עם זאת יש כמה כללים בנוגע לאיטום שכדאי להכיר גם אם אתם לא מומחים מקצועיים. בכדי לבצע איטום חדרים רטובים צריך להתחיל מניקיון יסודי ומדוקדק של המרחב. מדובר בעניין הגיוני למדי, מכיוון שפעולת האיטום מבוססת ברובה על מריחת חומרי איטום. בכדי שהמריחה אכן תהיה אפקטיבית, יש להקפיד שהמשטח הנאטם נקי וחלק ככל האפשר.

איטום חדרים רטובים יש לבצע רק חומרים מובחרים

איטום קירות חדרים רטובים נעשה כאמור עם מריחה של שכבות חומר אוטם. מריחה זאת נעשית באופן רב שכבתי (שתי שכבות יסודיות לפחות) ובמקרים רבים מומלץ לפרוש בין השכבות רשת ייעודית לאיטום המקילה על קליטת החומרים.
לשימוש הנכון בחומרים ולבחירה הנכונה שלהם יש השפעה קריטית. יש מגוון רחב של חומרי איטום מומלצים לתהליך וביניהם כדי למנות את הרשימה הבאה: נאופרוף פי.יו 360, רוינקס פלקס, סילוקריט 103, סופר-בילד, בורניט 1K סטנדרט, מריסיל 670, או בורניט 1K אקספרס. כל אלו שמות שכדאי להכיר לפני שניגשים לאיטום ומומחים בתחום משתמשים בהם.
כמובן שהכרת השמות אינו החלק הסופי בתהליך ובצד הרכישה הנבונה חשוב להקפיד גם על שימוש נכון. שימוש נכון מתייחס בעיקר למעקב מדוקדק אחר הוראות השימוש של היצרן ונקיטת כל הצעדים הבטיחותיים כאשר עובדים עם חומרים אלו (שימוש בכפפות וכדומה). בנוסף חשוב לוודא שמריחת החומר היא אכן יסודית ונדיבה.

תקשורת בין כל הגורמים

חדרים רטובים הם פרויקט שלא תרצו להתמודד אתו לבד, ובמקרים מסוימים תיאלצו להיעזר במספר גורמי מקצוע בשביל לאטום את החדר כראוי. כך לדוגמה, כחלק מתהליך האיטום יש להניח צנרת ניקוז אשר תוביל את המים למקום ייעודי, וזאת עבודה שיש להשאיר לאינסטלטור. סוף התהליך כבר יתבצע, בעולם אידיאלי, בידיו של איש איטום מנוסה.
יצירת תקשורת בין כל אנשי המקצוע המעורבים בדבר ומניעת חיכוכים ואי הבנות מצערות אשר גוזלות זמן וכסף היא צעד מפתח בשביל להתחיל פרויקט ולסיים אותו בדיוק כפי שאתם מצפים, ללא עיכובים ושיבושים.

איטום חדרים רטובים – על מה צריך לתת דגש?

לסיכום, יש מספר דגשים שכדאי לשים בראש סדר העדיפויות כאשר אוטמים חדר רטוב. עבודה מסודרת וניקיון יסודי, יחד עם בחירת חומרים מוצלחת ועבודה לפי הוראות השימוש שלהם, כמו גם תקשורת בין כל העוסקים במלאכה תביא לאיטום איכותי ועמיד לטווח ארוך.