משטחי גומי הינם פתרון אידאלי לריצוף משטחים שונים. הם מספקים הגנה, שיכוך רעשים בלימת נפילות ועוד. אולם, אם לא נאטום את משטחי הגומי בצורה הטובה ביותר, עלולה כל ההשקעה לרדת לטמיון. בעזרת סוגי חומרי איטום הנכונים נוכל לספק למשטח הגומי איטום ברמה הגבוהה ביותר.

פגיעות נפוצות במשטחים

משטחי הגומי חשופים לפגיעות רבות. קרינת הUV מהשמש, נפילת חפצים חדים ובלאי כתוצאה משימוש. לרוב לאחר פגיעה אחת ניראה את הבלאי מתקדם בקצב מהיר באזור הפגיעה. לכן, חשוב ביותר לתקן את הבלאי בהקדם ולא לתת למשטח להיהרס לשווא. ישנם סוגים שונים של משטחי בטיחות בין אם הם עשויים מגומי או חומרים גמישים אחרים.

נזקי חוסר איטום

במידה ולא נאטום את משטח הגומי, הנזק למשטח עלול להחמיר ולעלות ביוקר. בתחתית המשטח עלולה להצטבר רטיבות שבמשך הזמן תהרוס את הדבקת המשטח. כמו כן תחתית המשטח תהיה חמה ולחה מהרטיבות מה שעשוי לגרום להצטברות עובשים ופטריות המזיקות לבריאות ובעלות ריח רע.

הכנת המשטח לאיטום

בכדי שחומר האיטום יעבוד בצורה הטובה ביותר יש לנקות את השטח שעליו אנו רוצים לשים את החומר. את הניקוי נעשה תחילה בעזרת שיוף עדין ולאחר מכן ננקה בעזרת מטלית לחה. כדאי לשים לב כי גם אבק עלול להזיק לפעולת חומר האיטום.

בחירת חומר האיטום

יש לבחור חומר איטום ייעודי למשטחי גומי. פעמים רבות מיקום המשטח הוא על יד בריכה ולכן דורש חומר שעמיד לנוכחות קבועה של מים. כמו כן גם אם משטח הגומי אינו על יד בריכה הוא עלול להיחשף לכמויות גדולות של מים מגשם או משטיפת המשטח. לכן בחירת חומר שאינו ייעודי לאיטום משטח גומי לא יעשה את העבודה ואפילו עשוי להזיק.

איטום חיצוני vs איטום בהזרקה

קיימים בשוק מגוון רחב של מוצרים. חלקם בצורה נוזלית ששמים על כל פני המשטח וחלקם חומרי איטום בהזרקה. במידה ורוצים לאטום מתחת לפני השטח, לאטום במקומות שקשים להגעה או לאטום מתחת למים, נשתמש בחומרי איטום בהזרקה.

ביצוע איטום חיצוני

במידה ואיטום פני המשטח זהו סוג האיטום שנבחר, האיטום יבוצע בעזרת גלגלת צביעה. יש לשפוך את חומר האיטום אל מיכל שטוח ומעט גבוה בצדדים, ולהטביל בתוכו את הגלגלת. לאחר מכן נעביר את הגלגלת עם החומר על פני המשטח וכך ידבק חומר האיטום למשטח הגומי. לאחר מספר שעות החומר יתייבש והאיטום יושלם.

ביצוע איטום בהזרקה

לפני ההזרקה יש לקדוח חור במקום בו אנו רוצים להחדיר את חומר ההזרקה. לאחר עשיית החור נחדיר את החומר בעזרת צינורית שנמצאת על שפופרת חומר האיטום. החומר יכנס לחלל שאותו אנו רוצים למלא וכך נקבל איטום מושלם.

לסיכום - פשוט, חשוב, וחסכוני

כאמור, את עבודת האיטום חשוב לא להזניח. נבחר את חומר האיטום המתאים ביותר, חומר איטום רגיל או חומר איטום בהזרקה ונבצע את האיטום. חוסר טיפול במשטח גומי בחצר עשוי לגרום לנזק ולהוצאה כספית גדולה.