גג רעפים הוא חלום אירופאי של ממש. מטרתו המקורית של גג הרעפים הייתה להתמודד עם כמויות השלג בימי החורף הקרים, ולמנוע ממנו להצטבר וגרום לגג לקרוס מרוב העומס. צורתו המשופעת יחד עם כוח הכבידה טיפלו היטב בשלג, ומנעו נזקים לבתים ולבקתות. אבל אנחנו בישראל, ושלג הוא לא דאגה גדולה כאן, לטוב ולרע. ובכל זאת, גגות רעפים הם טרנד בנייה שנראה שלא הולך לשום מקום, וכדאי שנבין איך לטפל בו היטב, וכיצד להימנע ולטפל בתקלות העלולות לצוץ - ביניהן גם נזילה. הכנו לכם מדריך קצר שייתן לכם לישון בראש שקט, ויבש מנזילות.

כיצד נאתר נזילה?

איתור נזילות כדאי שיעשה לפני הימים הגשומים, כי גם יום אחד רטוב במיוחד עלול לגרום לנזק בלתי הפיך. כדאי להיוועץ באיש מקצוע שיוכל לאתר במדויק מה הבעיה - האם מדובר ברעפים רופפים, ישנים, שיש להחליפם, או שמדובר במרזב שדורש תיקון? האם מעורב פה גם צינור שדולף, או חלילה התפוצץ? אולי יונה חביבה וגוזליה החליטו לקנן לנו על הגג שבתות וחגים? הסיטואציות והשיבושים האפשריים רבים הם, ובהחלט כדאי לפנות לעצה מאיש מקצוע, שיוכל לבצע איתור נזילות ולפענח בדיוק מה קרה, ומה עושים הלאה.

ומה הלאה באמת?

אחרי שאיתרנו את הבעיה, נוכל לפנות לבחירה של חומר איטום לרעפים, כשהשוק מציע שלל חומרי איטום שכאלה, ויש מספר משתנים שכדאי לבחון לפני שבוחרים אחד. חומר איטום איכותי הוא כזה שישרוד שנים, וייתן לכם שקט נפשי, ועליית גג יבשה. חומר המגיע בצורה נוזלית יאטום טוב יותר ויצליח לחדור גם לחללים קטנים, ולמלא ולאטום אותם. ניתן להניחו בעזרת מברשת, רולר, או בהתזה - מה שהופך את השימוש בו לנוח במיוחד.

מה עוד לחפש כשבוחרים חומר איטום רעפים?

בשוק ישנם חומרי איטום חדשניים ומתקדמים, עם טכנולוגיות המאפשרות גמישות רבה, ואורך חיים ממושך. כדאי ומומלץ לחפש חומר העמיד בפני חומצות שונות, ובפני קרינת שמש - בכל זאת, אנחנו במדינה ים תיכונית, והשמש הקופחת לא עושה לאף אחד הנחות, בטח שלא לגגות שמעל לראשינו. תחשבו על זה.
עוד כדאי להשקיע בחומר עם עמידות גבוהה במיוחד מהבחינה המכאנית, הבחינה התרמית (שוב, שמש), ומהבחינה הכימית.

בחירת חומר איכותי

חומר איטום רעפים טוב יוכל לשמש אתכם גם לעוד בעיות ברחבי הבעיות שזקוקות לפתרון, כמו למשל - איטום מקלחות - הוא הרי עובד היטב מול הרטיבות, איטום חדרי שירות, איטום מרפסות, מטבחים, ועוד ועוד... כי אם כבר השקעתם במוצר מוצלח, כדאי ש"ייתן עבודה" גם בשאר חלקי הבית.

המלצה אחרונה

כמו שכבר אמרנו, אנחנו ממליצים תמיד להיוועץ באיש מקצוע, שיוכל לאתר ולאבחן, ולתת את פסק הדין בכל הקשור לנזילה, לאיטום, לחומר ולהנחתו וכו'. תנו למומחה לעשות אתכם מאושרים - עד הגג... רעפים.