אחת מנקודות התורפה במבנים רבים היא בעיית האיטום. מבנה שאינו אטום כראוי יוצר השלכות ונזקים חמורים כמו רטיבות במיקומים שונים.

יועץ איטום

באילו מקרים נצטרך ייעוץ איטום? קיימות כמה סיטואציות שבהן מומלץ מאד לשכור את שירותיו של יועץ איטום מקצועי, מיומן ואמין כדי שהוא יהיה זה שימליץ על האיטום המתאים ביותר בכל מקום הנראה בעייתי.

יועץ איטום מגיע למבנה בוחן אותו באופן מדוקדק לכל אורכו ורוחבו, רואה מהו סוג האיטום שבוצע במקום לאחרונה ואם האיטום תקין או לא, אם הביצוע היה מוצלח, אם בוצע כיאות ובאופן הרמטי או שיש לשקול שימוש בשיטות אחרות או בחומרי איטום הבנויים מחומרים אקריליים או צמנטיים כדי שיצרו אפקט אחר שימנע חדירת מים.

יועץ איטום מקצועי

איטום גגות

גג הבניין הוא אחד המקומות החשובים ביותר לאיטום כיוון שאיטום לא תקין גורר מים העומדים על הגג ולאחר מכן המים המלוכלכים הללו מחלחלים פנימה ויוצרים כיסי מים, רטיבות על הקירות והתקרה ואף מטפטפים מהתקרה לרצפה. יש צורך בשימוש חומר לאיטום גגות שיחזיק מעמד לאורך זמן.

המים על הקירות ועל התקרה הופכים מהר מאד לעובש ולפטריות. מדובר בסכנה בריאותית של ממש כיוון שדיירי הבית נושמים את העובש, דבר המזיק לבריאות ובמיוחד כשמדובר באנשים מבוגרים מאד ובילדים.

קיימים גגות שהדיירים דאגו לבצע איטום מדי שנה אך הדבר לא בוצע כהלכה על ידי אנשי המקצוע ובגגות אחרים לא בוצע איטום כלל ולכן מדובר בנזק של ממש.

אם הגג אינו מפולס וקיים קטע שהוא אינו אופקי לחלוטין, המים זורמים לכיוון אחד וכך נוצר עומס של מים שנותרים עומדים על הגג וגורמים נזקים משמעותיים ביותר.

בהתאם לכך, כאשר תזמינו ייעוץ איטום, ימליץ יועץ איטום איזה סוג איטום לבצע. אם להמשיך ולצפות את הגג בזפת אם מדובר בגג ישן יחסית שקיימים בו מתקנים רבים או ביריעות ביטומניות אם מדובר בגג חדש יחסית.

ההמלצות כוללות את שמותיהם של מוצרי איטום שימרחו כדי שיתחולל שינוי, יאטמו באופן מאסיבי את הגג כדי למנוע את חדירת המים לקומות התחתונות.

יועץ איטום בוחן גם את מצבם של המרזבים על הגג. אם הם מלאים בפסולת כמו אבנים ועלים יש לרוקן אותם ולדאוג שיהיו חלולים לחלוטין כך שמי הגשמים יזרמו דרכם ויובלו עד הירידה לקומת הקרקע.

אם מדובר במרזבים בעלי קוטר קטן יחסית, ימליץ היועץ לאור הכמויות הגדולות של הגשמים להתקין מרזבים רחבים יותר כך שכמות גדולה הרבה יותר של מים תישאב פנימה ולא יוצרו שלוליות מים על הגג כלל.

איטום במקומות נמוכים

בעיות איטום במקומות שנמצאים תחת פני האדמה, מהווים בעיה מהותית ויש למצוא את הדרך היעילה ביותר כדי לאטום את הסדקים שנוצרו עם השנים.

במהלך ייעוץ איטום, יועץ איטום בוחן את הסדקים השונים על פי עומקם וגודלם של החריצים כדי לקבל החלטה באיזה חומר איטום כדאי להשתמש כך שהחומר יוחדר פנימה ויתפשט בכל המרחב הפנימי וכך יסגור את הסדקים הקיימים וימנע את הופעתם של סדקים נוספים.

במקומות נמוכים, כמו פירי מעליות, מעברים תת קרקעיים חניונים תת קרקעיים, מרתפים, מאגרי מים. ומנהרות נוהגים לבצע איטום שלילי, כלומר החדרת חומר באמצעות מזרקים עד מילוי כל הקירות כדי לקבל תוצאה מושלמת שאכן לא תאפשר חדירת מים פנימה.